Informacja dla pacjentów
Porady receptowe - to możliwość zamówienia przez pacjenta recept do kontynuacji
dotychczasowego leczenia w ramach POZ. Ze względu na pierwszeństwo przyjęć pacjentów
bieżących w ramach osobistych wizyt w Poradni, porady receptowe nie są realizowane w dniu
zgłoszenia, ale w miarę dostępności wolnych terminów wizyt nieosobistych w okresie 2-5 dni od
zgłoszenia zapotrzebowania na leki. Kody wypisanych recept można otrzymać SMS-em na telefon
pacjenta (jeśli taka funkcjonalność została przez pacjenta uruchomiona) lub wymaga telefonu do
Rejestracji i przedyktowania do zapisania przez pacjenta.
Zasada Ostatniego Opakowania - prosimy pacjentów o zgłaszanie się po kontynuację leczenia
kiedy rozpoczynają ostatnie opakowanie leku/leków-co zapobiegnie konieczności wypisywania
leków „na już” bo aktualnie zabrakło.
Zamawiając leki prosimy o zweryfikowanie ilości wszystkich zażywanych leków i ich
uzupełnienie na okres co najmniej 3 m-cy, a optymalnie 6 m-cy.
Chcemy ograniczać ilość porad receptowych do minimum wypisując na wizycie lekarskiej
recepty na okres do kolejnej planowej kontroli w poradni lub optymalnie na okres 3-6 miesięcy.
U pacjentów leczonych przewlekle wizyta osobista w poradni powinna odbywać się nie rzadziej
niż co 6 miesięcy (w wyjątkowych sytuacjach co 12 m-cy).
W sytuacji kiedy okres od ostatniej wizyty osobistej w poradni jest dłuższy niż 6 m-cy
personel Rejestracji może odmówić porady receptowej i pacjent będzie poproszony o umówienie
się na wizytę osobistą (w wyjątkowych sytuacjach na teleporadę receptową).
Każda prośba o poradę receptową wymaga potwierdzenia tożsamości pacjenta przez
Rejestrację. Optymalnym rozwiązaniem przy osobistym zamawianiu leków jest okazanie dowodu
osobistego a przy zamawianiu online personel rejestracji zada pytania umożliwiające
potwierdzenie tożsamości pacjenta.
Zachęcamy pacjentów do korzystania z INTERNETOWEGO KONTA PACJENTA – ułatwia
to znacznie dostęp do wystawionych recept i ich obsługi oraz redukuje obciążenie pracą naszej
rejestracji.
Dziękujemy za dostosowanie się do tych zaleceń-co ułatwi nam obustronnie komfort współpracy i
zapobiegnie nieporządkowi.
Załącznik nr 1 do standardu OP11